Szkolenia zamknięte

Pokaż ofertę     Pobierz

W 2019 roku rekomendujemy Państwu następujące tematy szkoleń, które są realizowane zarówno w formule otwartej jak i zamkniętej

Rekomendowane tematy szkoleń realizowane w 2019 r.
  • Nowelizacja zasad prowadzenia akt osobowych oraz ich elektronizacja od 01.01.2019r. - zmiany w prowadzeniu dokumentacji w jednostkach oświatowych.
  • Klasyfikacja budżetowa w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych w świetle interpretacji Ministerstwa Finansów.
  • Zmodernizowany System Informacji Oświatowej - obowiązek terminowego wprowadzania i aktualizowania danych przez placówki oświatowe
  • Zmodernizowany System Informacji Oświatowej – warsztaty komputerowe
  • Subwencja oświatowa i dotacje oświatowe w odniesieniu do zmian przepisów Prawo Oświatowe 2018r.
  • Instrukcja kancelaryjna, archiwizacja dokumentów oraz jednolity rzeczowy wykaz akt w pracy urzędu lub jednostki.
  • Organizacja pracy szkoły, plan nadzoru pedagogicznego i nowy system oceniania nauczycieli na rok 2018/2019 po zmianach w przepisach prawa oświatowego obowiązujących od 1.09.2018r.
  • Prawo pracy w JST - Ustawa o pracownikach samorządowych i zmiany w Kodeksie Pracy.
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego w praktyce - najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych.
  • Zmiany w procedurach udzielania zamówień publicznych obowiązujące od dnia 18.10.18r. z uwzględnieniem przepisów RODO.
  • System Bezpieczeństwa w placówce oświatowej w zakresie ucznia/wychowanka, nauczyciela i placówki - warsztaty praktyczne z analizą dokumentacji.
  • Pracownik Działu Promocji sektora publicznego – metody i narzędzia działań promocyjnych oraz źródła ich finansowania.
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy - aspekty prawne i psychologiczne.
  • Realizacja i egzekucja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
  • Zmiany w zarządzaniu dokumentacją pracowniczą w jednostkach Administracji Publicznej w kontekście nowych obowiązków wprowadzonych przez RODO.
Szkolenia dla rad pedagogicznych
  • Bezpieczna szkoła, czyli szkoła przyjazna uczniom, rodzicom i nauczycielom Przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole
  • O innowacji w szkole/placówce. Wykorzystanie wyników edukacyjnych, w tym wyników egzaminów zewnętrznych do podnoszenia jakości pracy szkoły/placówki
  • Co szkoła może zaoferować uczniowi zdolnemu? Jak pracować nad poprawą efektywności kształcenia/wychowania?
  • Skuteczna ewaluacja programu wychowawczego i szkolnego programu profilaktyki Przemoc domowa – jak szkoła może i powinna pomóc dziecku krzywdzonemu?
  • Nadzór pedagogiczny- nowe wymagania- powiązanie z ewaluacją zewnętrzną i wewnętrzną.
  • Analiza wymagań - jakie kompetencje powinni mieć nauczyciele i jak powinni działać, żeby sprostać wymaganiom?
  • Nadzór pedagogiczny Dyrektora jednostki oświatowej.
  • Kształcenie umiejętności wychowawczych.
  • Zadania nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela i Ustawy o Systemie Oświaty.
  • Awans zawodowy nauczyciela.
  • Projekt edukacyjny w szkole.
  • Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w świetle nowego rozporządzenia.
  • Tworzenie koncepcji pracy szkoły.
  • Współpraca z rodzicami- jak efektywnie działać i współpracować?
  • Nowoczesne nauczanie- jak uczyć (się)?
  • Metody aktywizujące w nauczaniu.
  • Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
  • Rola Dyrektora i nauczycieli w nowym systemie wspomagania pracy szkoły i doskonalenia nauczycieli.
  • Integracja zespołu nauczycielskiego jako warunek wysokiej jakości pracy szkoły
  • Interwencja kryzysowa w szkole i placówce oświatowej – procedury postępowania
  • Dyrektor i nauczyciel wobec „trudnego” rodzica. Przemóc przemoc, czyli jak radzić sobie ze zjawiskiem agresji w szkole
  • Odpowiedzialność prawna ucznia. Dziecko z rodziny dotkniętej problemem migracji w systemie oświaty
  • Organizacja i wdrażanie działań prozdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki wad postawy ciała. Bezpieczeństwo dzieci jako obowiązek dorosłych
  • Lekki tornister i nie tylko – co szkoła może zrobić na rzecz prawidłowej postawy ciała dziecka? Rozwój pasji, zainteresowań, uzdolnień i postaw prospołecznych uczniów jako warunek skuteczności procesu wychowania
  • Wychowawczy i edukacyjny wymiar organizacji czasu wolnego ucznia
  • Prawa, obowiązki i przywileje, czyli jak budować świadomość praw dziecka wśród uczniów, nauczycieli i rodziców
  • Problematyka praw dziecka w funkcjonowaniu szkoły/placówki
  • Skuteczne kary i nagrody
  • Rola samorządu uczniowskiego w promowaniu idei samorządności i kształtowaniu liderów społecznych. Wspieranie samorządności uczniów
  • Co każdy nauczyciel wiedzieć powinien, czyli prawa i obowiązki nauczyciela w relacji nauczyciel–uczeń, nauczyciel–rodzic, nauczyciel–dyrektor?
  • Ocena efektywności działań dydaktycznych
  • Planowanie i realizowanie zadań wychowawczych w szkole. Specjalne potrzeby edukacyjne – uwarunkowania prawne i wymiar praktyczny
  • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca z rodzicami jako jeden z filarów jakości procesu kształcenia i wychowania
  • Jak pracować nad poprawą efektywności kształcenia/wychowania?
Warunki organizacyjne szkoleń zamkniętych

Warunkiem prawidłowej organizacji szkolenia jest dokładna analiza Państwa potrzeb i oczekiwań, dlatego na wstępie zawsze pytamy o:

  • Interesujący Państwa temat szkolenia
  • Liczbę osób, które mają być uczestnikami szkolenia
  • Planowany termin realizacji szkolenia
  • Preferowanego Wykładowcę
  • Formę szkolenia (wykład, warsztaty, panel dyskusyjny, mini-prelekcja, wyjazdowe, integracyjno-edukacyjne)
  • Czas trwania szkolenia (uzależniony od tematyki)
  • Poziom zaawansowania Uczestników w obrębie wskazanej tematyki szkolenia
  • Preferowaną przez Państwa formę materiałów szkoleniowych (tradycyjna, elektroniczna, "łączona" )

Wszystkie te elementy pozwalają na przygotowanie spersonalizowanej i zgodnej z oczekiwaniami oferty, która po akceptacji z Państwa strony jest podstawą do rozpoczęcia pracy nad realizacją szkolenia

Przykładowe sylwetki wykładowców

Renata Tomczyk – doświadczony wykładowca, edukator i doradca w oświacie. Prowadzi szkolenia z prawa oświatowego, Systemu Informacji Oświatowej, prawa administracyjnego i ochrony danych osobowych oraz kompetencji miękkich dla administracji publicznej na szczeblu rządowym i samorządowym. Ponad 11 lat wspiera przedstawicieli Administracji Publicznej poprzez dedykowane projekty doradcze w obszarze zarządzania dokumentacją pracowniczą, kancelaryjną, systemami informatycznymi jak również prawidłowego zarządzania organizacją samorządową.
Maria Kozakiewicz - praktyk w zakresie prawa oświatowego (doświadczenie w pracy na stanowisku dyrektora szkoły, wizytatora kuratorium oświaty, konsultanta w regionalnej placówce doskonalenia nauczycieli, obecnie główny specjalista ds. oświaty w jednostce samorządu terytorialnego); trenerka specjalizująca się w szkoleniach z zakresu: wdrażania zmian w przepisach prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, organizacji pracy szkół, przepisów regulujących status nauczycieli (Karta Nauczyciela wraz z aktami wykonawczymi).
Dr Marta Górka – doświadczony wykładowca i praktyk w zakresie rachunkowości, prawa i finansów w sektorze publicznym. Doktor Nauk Prawnch i absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 2009-2013 pracowała w Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu, prowadząc kontrolę sprawozdawczości budżetowej i finansowej JST, kontrolę poprawności uchwał budżetowych i okołobudżetowych, kontrole rozliczania budżetów, bieżącą analitykę projektów unijnych (POKL, PROW, RPO). Obecnie prowadzi szkolenia skierowane do przedstawicieli Administracji Publicznej na terenie całej Polski o tematyce rachunkowej i administracyjnej.
Liliana Bisowska – w latach 2007-2013 związana zawodowo z Kuratorium Oświaty w Opolu, jako wizytator, następnie trzy lata jako dyrektor wydziału organizacji i pragmatyki zawodowej nauczycieli. Była m. in. członkiem ministerialnego zespołu konsultacyjnego ds. obniżenia wieku szkolnego, upowszechniania wychowania przedszkolnego i reformy programowej. Obecnie skupia się na prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla kadry zarządzającej, wizytatorów i pracowników kuratorium oświaty, przedstawicieli JST odpowiedzialnych za oświatę, dyrektorów placówek oświatowych.
Barbara Szczechowicz - wieloletni Wykładowca i Trener z zakresu zamówień publicznych, absolwentka studiów podyplomowych. Zawodowo zajmuje się zamówieniami publicznymi; wieloletni praktyk w zamówieniach publicznych z doświadczeniem w administracji publicznej, zajmuje się również doradztwem w zakresie zamówień publicznych, a także badaniem poprawności prowadzonych procedur o udzielenie zamówienia publicznego.
Grażyna Soroka – edukator, wieloletni dyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, inspektor do spraw monitorowania szkół podstawowych i gimnazjów. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych, kadry kierowniczej oraz pracowników samorządowych. Autorka wielu publikacji z zakresu oświaty. Współpracuje z ORE i ERĄ EWALUACJI w realizacji projektów dla szkół.
Tadeusz Bonk - praktyk z kilkunastoletnim stażem pracy w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta - pełnił funkcję naczelnika Wydziału a obecnie - kierownik referatu ogólnego. Wiedzę zdobywał również jako wicedyrektor a następnie dyrektor szkoły. Współautor reformy gimnazjalnej na terenie 140 tysięcznego miasta. Wdrożył elektroniczny arkusz organizacyjny w 84 placówkach oświatowych a także aplikację do naboru elektronicznego we wszystkich poziomach kształcenia. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla dyrektorów placówek oświatowych w tym również z zakresu ruchu kadrowego nauczycieli.
Tomasz Straszkiewicz - doświadczony wykładowca z zakresu SIO, przeprowadził wiele szkoleń z modernizowanego SIO, absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego, doświadczony trener, nauczyciel dyplomowany, inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego i administrator bezpieczeństwa informacji. Szkolenia i kursy prowadzi od 1995 roku. Posiada praktyczną znajomość technik szkoleniowych, skutecznych form komunikacji, przekazywania wiedzy oraz umiejętność łączenia zagadnień prawnych z zagadnieniami informatycznymi.

Pozostałe obszary tematyczne

Rachunkowość i finanse

  • Sprawozdawczość budżetowa w oparciu o aktualny stan prawny w 2017r. w specyfice jednostek samorządu terytorialnego, samorządowych jednostek i zakładów budżetowych
  • Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
  • Rachunkowość budżetowa
  • Inwentaryzacja
  • Dyscyplina finansów publicznych w oparciu o aktualne orzecznictwo i przepisy
  • Zmiany w podatku VAT w 2017r. w specyfice jednostek sektora finansów publicznych
  • Rachunkowość i sprawozdawczość w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  • Przygotowywanie budżetu w układzie zadaniowym oraz WPF w specyfice jednostek sektora finansów publicznych
  • Aktualne zagadnienia rachunkowości i zarządzania finansami w samorządowych zakładach gospodarki komunalnej  i spółkach komunalnych
  • Zasady ewidencji i wyceny nieruchomości gruntowych
  • Korekty finansowe w zamówieniach publicznych
  • Rachunkowości i finanse

Prawo i administracja

  • Znaczenie ogólnych zasad postępowania administracyjnego oraz konsekwencje ich naruszenia w świetle aktualnego stanu prawnego
  • Ochrona danych osobowych
  • Dostęp do informacji publicznej oraz BIP
  • Instrukcja kancelaryjna oraz JRWA w systemie tradycyjnym i elektronicznym
  • Prawo Zamówień Publicznych (SIWZ, procedura przetargowa, wyłonienie wykonawcy)
  • Zmiany w zakresie sprawozdań z prowadzonych postępowań w zakresie PZP
  • Kierownik administracyjny
  • Tworzenie i uchwalanie aktów prawa miejscowego
  • Zamówienia publiczne poniżej progu ustawowego – stan obecny i planowane zmiany
  • Gospodarowanie odpadami komunalnymi - ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  • Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Postępowanie egzekucyjne w JST
  • Fundusz alimentacyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Gospodarka odpadami w świetle PZP
  • Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych z uwzględnieniem pomocy de minimis

Fundusze unijne

  • Przygotowanie do nowego okresu programowania w latach 2014 – 2020
  • Rozliczanie i zamykanie projektów z dofinansowaniem UE
  • Archiwizacja dokumentacji projektowej
  • Nowa perspektywa budżetowa

Systemy zarządzania / oceny

  • System Zarządzania Jakością - ISO 9001
  • CAF, analiza SWOT i Wdrożenia
  • Zarządzanie Personelem
  • System Oceny Okresowej
  • System Zarządzania Zasobami Ludzkim

Oświata

  • Zmiany w zakresie subwencji oświatowej.
  • Stypendia szkolne – praktyczne zagadnienia w oparciu o aktualny stan prawny.
  • Realizacja i egzekucja obowiązku szkolnego z uwzględnieniem najczęściej pojawiających się problemów i wątpliwości.
  • Dotacje celowe – rodzaje, przeznaczenie i sposób rozliczania.
  • Zadania i odpowiedzialność dyrektora Placówki Oświatowej.
  • Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w specyfice Jednostek Oświatowych.
  • Rachunkowość w świetle obowiązujących przepisów w specyfice Placówek Oświatowych.
  • Problematyka kadrowa i prawo pracy w specyfice Instytucji Oświatowych z uwzględnieniem zmian w przepisach.
  • Prowadzenie sekretariatu i zarządzanie dokumentacją w Placówce Oświatowej.
  • Protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej w wersji tradycyjnej i elektronicznej.
  • Ochrona danych osobowych, BIP i szkolna strona – prawa i obowiązki Placówki Oświatowej oraz odpowiedzialność Dyrektora.
  • ZFŚS w szkołach i placówkach oświatowych
  • Emerytury w świetle aktualnych przepisów tworzenie i uzgadnianie wewnątrzzakładowych przepisów prawa pracy
  • Karta nauczyciela po zmianach
  • Czas pracy w placówkach oświatowych - ruch służbowy w szkołach i placówkach oświatowych - problematyka i zasady rozwiązania i zmiany treści stosunku pracy nauczycieli

Kompetencje interpersonalne

Przykładowe tematy szkoleń dla pracowników:
  • Radzenie sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym
  • Obsługa trudnego klienta
  • Asertywność i autoprezentacja
  • Skuteczna komunikacja interpersonalna
  • Kodeks Etyki Urzędnika
  • Praca zespołowa
  • Umiejętność radzenia sobie w konflikcie
Przykładowe tematy szkoleń dla kadry zarządzającej:
  • Zarządzanie zespołem w oparciu o autorytet nieformalny – lider zespołu
  • Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych
  • Ocena okresowa pracownika samorządowego
  • Zarządzanie czasem i miejscem pracy podległego zespołu
  • Delegowanie zadań i uprawnień oraz ich egzekwowanie
  • Asertywny menadżer
  • Główne trendy w zarządzaniu zespołem pracowniczym w administracji publicznej
  • Wystąpienia publiczne jako skuteczna forma przekazu
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w administracji publicznej

W przypadku zainteresowania którymkolwiek z tematów prosimy o kontakt telefoniczny (tel. 71 759 11 00; kom 533 035 400) lub mailowy (szkolenia@cspmentis.pl) z Opiekunami Szkoleń lub Dyrektorem Działu Szkoleń.