Pokaż ofertę
Pobierz
W 2020 roku rekomendujemy Państwu następujące tematy szkoleń, które są realizowane zarówno w formule otwartej jak i zamkniętej
Rekomendowane tematy szkoleń realizowane w 2020 r.
- Kodeks Postępowania Administracyjnego z uwzględnieniem projektu nowelizacji w zakresie RODO.
- Dostęp do informacji publicznej - obowiązki i odpowiedzialność urzędnika w świetle obowiązujących przepisów i aktualnego orzecznictwa.
- Zamknięcie roku budżetowego – podsumowanie oraz praktyczne aspekty
-
Wsparcie integracji cudzoziemców w Urzędzie.
- System Informacji Oświatowej w praktyce – warsztaty komputerowe.
- Klasyfikacja budżetowa w jednostkach Sektora Finansów Publicznych w świetle interpretacji Ministerstwa Finansów.
-
Inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli. Uprawnienia nauczycieli.
-
Raport o stanie Gminy, Powiatu, Województwa.
- Dotacje podręcznikowe. Zasady wnioskowania i wydatkowania dotacji na zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych, zasady ewidencjonowania i brakowania podręczników
- Prawo pracy w JST – ustawa o pracownikach samorządowych i zmiany w Kodeksie Pracy.
- Prawo Zamówień Publicznych – nowelizacja ustawy.
- Zarządzanie dokumentacją pracowniczą w jednostkach Administracji Publicznej w kontekście obowiązków wprowadzonych przez RODO.
- Obowiązki organu prowadzącego wobec szkół i nauczycieli - zadania, współdziałanie, wspomaganie, kontrola, system motywacyjny JST wobec szkół/przedszkoli.
- Warsztaty z rachunkowości budżetowej – praktyczne aspekty poparte wzorami
- Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w Administracji Publicznej.
-
Odpowiedzialność dyrektorów za finanse oświaty.
-
Opis i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej
- Pracownik Działu Promocji sektora publicznego – metody i narzędzia działań promocyjnych oraz źródła ich finansowania.
- Dotacje dla niepublicznych placówek oświatowych po zmianach - kontrola prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji.
- Efektywne zarządzanie sobą w czasie - praca pod presją czasu.
-
Organizacja imprez masowych i lokalnych
- Bariery w komunikacji i sposób ich przełamywania na tle religijnym, etnicznym i rasowym oraz narodowym.
- Budowanie współpracy i zarządzanie zespołem - zarządzanie zespołem w sytuacjach kryzysowych.
- Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy - aspekty prawne i psychologiczne.
- Radzenie sobie ze stresem - identyfikacja problemów, metody analizy i sposoby poszukiwania rozwiązań.
-
Wystąpienia publiczne i umiejętność autoprezentacji.
- Profesjonalna obsługa klienta z uwzględnieniem asertywności jako metody na zwiększenie własnej skuteczności.
Szkolenia dla rad pedagogicznych
- Bezpieczna szkoła, czyli szkoła przyjazna uczniom, rodzicom i nauczycielom Przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole
- O innowacji w szkole/placówce. Wykorzystanie wyników edukacyjnych, w tym wyników egzaminów zewnętrznych do podnoszenia jakości pracy szkoły/placówki
- Co szkoła może zaoferować uczniowi zdolnemu? Jak pracować nad poprawą efektywności kształcenia/wychowania?
- Skuteczna ewaluacja programu wychowawczego i szkolnego programu profilaktyki Przemoc domowa – jak szkoła może i powinna pomóc dziecku krzywdzonemu?
- Nadzór pedagogiczny- nowe wymagania- powiązanie z ewaluacją zewnętrzną i wewnętrzną.
- Analiza wymagań - jakie kompetencje powinni mieć nauczyciele i jak powinni działać, żeby sprostać wymaganiom?
- Nadzór pedagogiczny Dyrektora jednostki oświatowej.
- Kształcenie umiejętności wychowawczych.
- Zadania nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela i Ustawy o Systemie Oświaty.
- Awans zawodowy nauczyciela.
- Projekt edukacyjny w szkole.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w świetle nowego rozporządzenia.
- Tworzenie koncepcji pracy szkoły.
- Współpraca z rodzicami- jak efektywnie działać i współpracować?
- Nowoczesne nauczanie- jak uczyć (się)?
- Metody aktywizujące w nauczaniu.
- Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
- Rola Dyrektora i nauczycieli w nowym systemie wspomagania pracy szkoły i doskonalenia nauczycieli.
- Integracja zespołu nauczycielskiego jako warunek wysokiej jakości pracy szkoły
- Interwencja kryzysowa w szkole i placówce oświatowej – procedury postępowania
- Dyrektor i nauczyciel wobec „trudnego” rodzica. Przemóc przemoc, czyli jak radzić sobie ze zjawiskiem agresji w szkole
- Odpowiedzialność prawna ucznia. Dziecko z rodziny dotkniętej problemem migracji w systemie oświaty
- Organizacja i wdrażanie działań prozdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki wad postawy ciała. Bezpieczeństwo dzieci jako obowiązek dorosłych
- Lekki tornister i nie tylko – co szkoła może zrobić na rzecz prawidłowej postawy ciała dziecka? Rozwój pasji, zainteresowań, uzdolnień i postaw prospołecznych uczniów jako warunek skuteczności procesu wychowania
- Wychowawczy i edukacyjny wymiar organizacji czasu wolnego ucznia
- Prawa, obowiązki i przywileje, czyli jak budować świadomość praw dziecka wśród uczniów, nauczycieli i rodziców
- Problematyka praw dziecka w funkcjonowaniu szkoły/placówki
- Skuteczne kary i nagrody
- Rola samorządu uczniowskiego w promowaniu idei samorządności i kształtowaniu liderów społecznych. Wspieranie samorządności uczniów
- Co każdy nauczyciel wiedzieć powinien, czyli prawa i obowiązki nauczyciela w relacji nauczyciel–uczeń, nauczyciel–rodzic, nauczyciel–dyrektor?
- Ocena efektywności działań dydaktycznych
- Planowanie i realizowanie zadań wychowawczych w szkole. Specjalne potrzeby edukacyjne – uwarunkowania prawne i wymiar praktyczny
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca z rodzicami jako jeden z filarów jakości procesu kształcenia i wychowania
- Jak pracować nad poprawą efektywności kształcenia/wychowania?
Warunki organizacyjne szkoleń zamkniętych
Warunkiem prawidłowej organizacji szkolenia jest dokładna analiza Państwa potrzeb i oczekiwań, dlatego na wstępie zawsze pytamy o:
- Interesujący Państwa temat szkolenia
- Liczbę osób, które mają być uczestnikami szkolenia
- Planowany termin realizacji szkolenia
- Preferowanego Wykładowcę
- Formę szkolenia (wykład, warsztaty, panel dyskusyjny, mini-prelekcja, wyjazdowe, integracyjno-edukacyjne)
- Czas trwania szkolenia (uzależniony od tematyki)
- Poziom zaawansowania Uczestników w obrębie wskazanej tematyki szkolenia
- Preferowaną przez Państwa formę materiałów szkoleniowych (tradycyjna, elektroniczna, "łączona" )
Wszystkie te elementy pozwalają na przygotowanie spersonalizowanej i zgodnej z oczekiwaniami oferty, która po akceptacji z Państwa strony jest podstawą do rozpoczęcia pracy nad realizacją szkolenia
Przykładowe sylwetki wykładowców
Maria Kozakiewicz - praktyk w zakresie prawa oświatowego (doświadczenie w pracy na stanowisku dyrektora szkoły, wizytatora kuratorium oświaty, konsultanta w regionalnej placówce doskonalenia nauczycieli, obecnie główny specjalista ds. oświaty w jednostce samorządu terytorialnego); trenerka specjalizująca się w szkoleniach z zakresu: wdrażania zmian w przepisach prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, organizacji pracy szkół, przepisów regulujących status nauczycieli (Karta Nauczyciela wraz z aktami wykonawczymi).
Dr Marta Górka – doświadczony wykładowca i praktyk w zakresie rachunkowości, prawa i finansów w sektorze publicznym. Doktor Nauk Prawnch i absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 2009-2013 pracowała w Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu, prowadząc kontrolę sprawozdawczości budżetowej i finansowej JST, kontrolę poprawności uchwał budżetowych i okołobudżetowych, kontrole rozliczania budżetów, bieżącą analitykę projektów unijnych (POKL, PROW, RPO). Obecnie prowadzi szkolenia skierowane do przedstawicieli Administracji Publicznej na terenie całej Polski o tematyce rachunkowej i administracyjnej.
Liliana Bisowska – w latach 2007-2013 związana zawodowo z Kuratorium Oświaty w Opolu, jako wizytator, następnie trzy lata jako dyrektor wydziału organizacji i pragmatyki zawodowej nauczycieli. Była m. in. członkiem ministerialnego zespołu konsultacyjnego ds. obniżenia wieku szkolnego, upowszechniania wychowania przedszkolnego i reformy programowej. Obecnie skupia się na prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla kadry zarządzającej, wizytatorów i pracowników kuratorium oświaty, przedstawicieli JST odpowiedzialnych za oświatę, dyrektorów placówek oświatowych.
Barbara Szczechowicz - wieloletni Wykładowca i Trener z zakresu zamówień publicznych, absolwentka studiów podyplomowych. Zawodowo zajmuje się zamówieniami publicznymi; wieloletni praktyk w zamówieniach publicznych z doświadczeniem w administracji publicznej, zajmuje się również doradztwem w zakresie zamówień publicznych, a także badaniem poprawności prowadzonych procedur o udzielenie zamówienia publicznego.
Grażyna Soroka – edukator, wieloletni dyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, inspektor do spraw monitorowania szkół podstawowych i gimnazjów. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych, kadry kierowniczej oraz pracowników samorządowych. Autorka wielu publikacji z zakresu oświaty. Współpracuje z ORE i ERĄ EWALUACJI w realizacji projektów dla szkół.
Tadeusz Bonk - praktyk z kilkunastoletnim stażem pracy w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta - pełnił funkcję naczelnika Wydziału a obecnie - kierownik referatu ogólnego. Wiedzę zdobywał również jako wicedyrektor a następnie dyrektor szkoły. Współautor reformy gimnazjalnej na terenie 140 tysięcznego miasta. Wdrożył elektroniczny arkusz organizacyjny w 84 placówkach oświatowych a także aplikację do naboru elektronicznego we wszystkich poziomach kształcenia. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla dyrektorów placówek oświatowych w tym również z zakresu ruchu kadrowego nauczycieli.
Tomasz Straszkiewicz - doświadczony wykładowca z zakresu SIO, przeprowadził wiele szkoleń z modernizowanego SIO, absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego, doświadczony trener, nauczyciel dyplomowany, inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego i administrator bezpieczeństwa informacji. Szkolenia i kursy prowadzi od 1995 roku. Posiada praktyczną znajomość technik szkoleniowych, skutecznych form komunikacji, przekazywania wiedzy oraz umiejętność łączenia zagadnień prawnych z zagadnieniami informatycznymi.
Pozostałe obszary tematyczne
- Sprawozdawczość budżetowa w oparciu o aktualny stan prawny w 2017r. w specyfice jednostek samorządu terytorialnego, samorządowych jednostek i zakładów budżetowych
- Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
- Rachunkowość budżetowa
- Inwentaryzacja
- Dyscyplina finansów publicznych w oparciu o aktualne orzecznictwo i przepisy
- Zmiany w podatku VAT w 2017r. w specyfice jednostek sektora finansów publicznych
- Rachunkowość i sprawozdawczość w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- Przygotowywanie budżetu w układzie zadaniowym oraz WPF w specyfice jednostek sektora finansów publicznych
- Aktualne zagadnienia rachunkowości i zarządzania finansami w samorządowych zakładach gospodarki komunalnej i spółkach komunalnych
- Zasady ewidencji i wyceny nieruchomości gruntowych
- Korekty finansowe w zamówieniach publicznych
- Rachunkowości i finanse
- Znaczenie ogólnych zasad postępowania administracyjnego oraz konsekwencje ich naruszenia w świetle aktualnego stanu prawnego
- Ochrona danych osobowych
- Dostęp do informacji publicznej oraz BIP
- Instrukcja kancelaryjna oraz JRWA w systemie tradycyjnym i elektronicznym
- Prawo Zamówień Publicznych (SIWZ, procedura przetargowa, wyłonienie wykonawcy)
- Zmiany w zakresie sprawozdań z prowadzonych postępowań w zakresie PZP
- Kierownik administracyjny
- Tworzenie i uchwalanie aktów prawa miejscowego
- Zamówienia publiczne poniżej progu ustawowego – stan obecny i planowane zmiany
- Gospodarowanie odpadami komunalnymi - ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w jednostkach sektora finansów publicznych
- Postępowanie egzekucyjne w JST
- Fundusz alimentacyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Gospodarka odpadami w świetle PZP
- Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych z uwzględnieniem pomocy de minimis
- Przygotowanie do nowego okresu programowania w latach 2014 – 2020
- Rozliczanie i zamykanie projektów z dofinansowaniem UE
- Archiwizacja dokumentacji projektowej
- Nowa perspektywa budżetowa
- System Zarządzania Jakością - ISO 9001
- CAF, analiza SWOT i Wdrożenia
- Zarządzanie Personelem
- System Oceny Okresowej
- System Zarządzania Zasobami Ludzkim
- Zmiany w zakresie subwencji oświatowej.
- Stypendia szkolne – praktyczne zagadnienia w oparciu o aktualny stan prawny.
- Realizacja i egzekucja obowiązku szkolnego z uwzględnieniem najczęściej pojawiających się problemów i wątpliwości.
- Dotacje celowe – rodzaje, przeznaczenie i sposób rozliczania.
- Zadania i odpowiedzialność dyrektora Placówki Oświatowej.
- Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w specyfice Jednostek Oświatowych.
- Rachunkowość w świetle obowiązujących przepisów w specyfice Placówek Oświatowych.
- Problematyka kadrowa i prawo pracy w specyfice Instytucji Oświatowych z uwzględnieniem zmian w przepisach.
- Prowadzenie sekretariatu i zarządzanie dokumentacją w Placówce Oświatowej.
- Protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej w wersji tradycyjnej i elektronicznej.
- Ochrona danych osobowych, BIP i szkolna strona – prawa i obowiązki Placówki Oświatowej oraz odpowiedzialność Dyrektora.
- ZFŚS w szkołach i placówkach oświatowych
- Emerytury w świetle aktualnych przepisów tworzenie i uzgadnianie wewnątrzzakładowych przepisów prawa pracy
- Karta nauczyciela po zmianach
- Czas pracy w placówkach oświatowych - ruch służbowy w szkołach i placówkach oświatowych - problematyka i zasady rozwiązania i zmiany treści stosunku pracy nauczycieli
Przykładowe tematy szkoleń dla pracowników:
- Radzenie sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym
- Obsługa trudnego klienta
- Asertywność i autoprezentacja
- Skuteczna komunikacja interpersonalna
- Kodeks Etyki Urzędnika
- Praca zespołowa
- Umiejętność radzenia sobie w konflikcie
Przykładowe tematy szkoleń dla kadry zarządzającej:
- Zarządzanie zespołem w oparciu o autorytet nieformalny – lider zespołu
- Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- Ocena okresowa pracownika samorządowego
- Zarządzanie czasem i miejscem pracy podległego zespołu
- Delegowanie zadań i uprawnień oraz ich egzekwowanie
- Asertywny menadżer
- Główne trendy w zarządzaniu zespołem pracowniczym w administracji publicznej
- Wystąpienia publiczne jako skuteczna forma przekazu
- Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w administracji publicznej
W przypadku zainteresowania którymkolwiek z tematów prosimy o kontakt telefoniczny
(tel. 71 759 11 00; kom 533 035 400) lub mailowy (szkolenia@cspmentis.pl)
z Opiekunami Szkoleń lub Dyrektorem Działu Szkoleń.